niedziela, 1 stycznia 2012

Noworoczne ciasto daktylowe

Na wczorajszego sylwestra chciałam upiec coś wyjątkowego, ale koniecznie tylko z tych składników, które miałam w domu. Od dawna chodziło za mną coś z daktylami, padło więc na przepis wygrzebany w archiwum gazetowego forum, podany przez Poughkeepsie. Polecam każdemu. Ciasto jest proste, pyszne, idealne na jakiekolwiek świętowanie.


Potrzebujemy:

200 g posiekanych daktyli (ja miałam kandyzowane, stąd wersja ze zmniejszoną ilością cukru)
1 łyżeczka sody
125 g miękkiego masła
150 g brązowego cukru (można dać mniej)
1 jajko
1 łyżeczkę aromatu waniliowego (z braku tegoż dałam trochę cukru waniliowego)
2 jabłka utarte na tarce
185 g mąki pszennej
1 łyżeczkę proszku do pieczenia

na kokosową skorupkę:

75 g masła
75 g brązowego cukru
80 ml mleka
60 g wiórków kokosowych

Daktyle zagotować 250 ml wody, zdjąć z ognia, dodać sodę i odstawić, aby wystygły.
Masło utrzeć z cukrem mikserem na gładką masę, dodać aromat, jajko i mieszać jeszcze trochę. Dołożyć masę z rozgotowanych daktyli. Wsypać mąkę, proszek i jabłka, wymieszać dokładnie, przełożyć do tortownicy (ja piekłam w tej o średnicy 20 cm). Piec w 180 stopniach przez ok. 40 min.
W międzyczasie należy przygotować kokosową skorupkę - zagotować wszystkie składniki, mieszając dokładnie.
Gdy ciasto się upiecze (wychodzi dość mokre, zatem nie pieczemy "do suchego patyczka"; jak ja wyjęłam je z piekarnika, wciąż lekko falowało), należy posmarować je kokosową masa i wstawić na kolejne 20 minut, tak, aby zbrązowiało.
Studzić w formie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli pozostawisz komentarz :)
Jeżeli nie masz konta na blogspot.com, wybierz "komentarz jako: Anonimowy".
Pamiętaj jednak jakoś się podpisać!